Sarıkamış Harekatı -2

 Tarih'in Övünç Kaynağı Türk Ordusu

      Bu günün anlam ve önemine istinaden yazımı iki parçada yazmayı uygun gördüm. İlk yazıma buradan ulaşabilirsiniz. Peki Türk ordusunu bu kadar özel kılan neydi? Sarıkamış'a bakıldığında neleri gözlemleyebiliriz? Sarıkamış'ta esasen herkesçe bilinen Türk Ordusunun hangi özellikleri gözlemlenebilir?

      Türk ordusu dediğimiz zaman aklınıza yüzlerce ve hatta binlerce isim, yapılan kahramanlıklar, cesaret ve merhametin bütün örnekleri gelmektedir. Türk ordusu fedakardır ve cefakardır. Halkı ve milletinin refahı, menfaati ve vatan müdafaası için gözünü dahi kırpmadan yüzlerce kez kendini düşmana siper edip ateş halkına ulaşmadan göğsünde söndürmüştür. Sarıkamış bugün bilindiği üzere 10binlerce askerimizin donarak can verdiği hazin ve ziyadesiyle üzücü bir olaydır. Fakat sizlerin dikkatini bir yere çekmek istiyorum. Orada şehit düşen askerlerimizin hepsi neredeyse oraya giderlerken öleceklerinin soğuğun onları etkileyeceğinin farkındaydı. Üzerlerinde onları o  soğuktan koruyabilecek yeterli ekipmanın mevcut olmadığını bilmekteydiler. Peki nasıl olurda bir insan ölüme göz göre göre yürür ve bunu yaparken bir kez olsun geri dönmeyi düşünmez. Nasıl bir irade nasıl bir ideal bir insanın hayatını daha feda etmesine sebebiyet verebilir? Cevabı hepimiz biliyoruz sanırım vatan ve millet aşkı. Bizim milletimiz vatansız yaşayabilecek sağda solda sığıntı yada mülteci olabilecek bir millet değildir. Ar eder utanır dilenmez yardım kimselerden. Vatan yoksa bayrağı özgür değilse ölmüşten beterdir. Ordusu da bu milletin vatan millet sevdalısı evlatlarından oluşur. Cesurdur bizim askerimiz canını dahi vermekten çekinmez sırf milleti evde rahat otursun diye. Peki soruyorum size soruyorum kendime biz böyle bir orduyu böyle bir fedakarlığı hak ediyor muyuz? Sorunun muhatabı büyük Türk milleti değildir soruyu sorduğum şahıs olarak sizler ve benim. Bu millet bağrından 100binlerce milyonlarca kahraman çıkarmış çıkarmasını da bugün halkımızın içinde bulunduğu bitmişlik umutsuzluk yoksulluk beni ziyadesiyle üzmektedir. Toplanma zamanıdır güzel milletim. Sirkelenip kendimize gelme zamanıdır. Sadece şikayet edip mızmızlandığımız sürece elimizdekileri kaybetme eşiğine kadar geliriz. Şimdi toplanma zamanıdır. Aziz şehitlerimizi rahmet, minnet ve özlemle anıyorum. Şüphesiz ki bugün bulunduğumuz bu vatanın her karışını onlara borçluyuz. Ruhları şad olsun!

"T.D"


Aşağıdan bloğumun diğer ilginizi çekebilecek paylaşımlarına ulaşabilirsiniz.

Yorumlar

  1. Güzel özetlemisin kalemine sağlık.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Zekeriya bey hem okuduğunuz hemde geri dönüş yaptınız için

      Sil
    2. Böyle bir milletin torunları olarak bunu biz göze alabilir miyiz? Sanmıyorum.

      Sil
    3. Yorum yapmak bir hayli zor fakat kan aynı kan Allah korusun gereklilik durumu olursa bu ülkenin milyonlarca insanının kadınlı erkekli gerekli reaksiyonu göstereceğini düşünmekteyim ama bir dayanağım mevcut değil şahsi görüşüm bu yönde. Temennide diyebiliriz.

      Sil
  2. Bugün yine aynı şartlar olsa ülkede bu millet yine ölümü düşünmez, bağımsızlık Türklerin en temel iç güdüsü evet ama bu başarısız kan dondurucu bir harekattır. Üstelik tarihte Rusya hep bu soğuk şartları lehine kullanmış bir memleket. Hem gururlu hem hüzünlü bir durum... Kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geri dönüş yaptığınız ve fikrinizi beyan ettiğiniz için teşekkür ederim her ne kadar üzülerek dahi olsa dediklerinize kısmen katılıyorum hatta diğer Sarıkamış yazısında o konu hakkında yazmıştım merak ederseniz ona da bakabilirsiniz

      Sil
  3. Yüreğine sağlık süper

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim fikirlerinizi bildirdiğiniz için.

      Sil

Yorum Gönder

İlginizi Çekebilecek Diğer Yayınlar

Enver Paşa ve Mustafa Kemal Paşa Arasındaki Mektuplaşma

Çanakkale Geçilmedi Geçilemeyecek

Tarihin Kara Lekelerinden Menemen Ayaklanması

İstiklal Marşının Yazım Sürecinde Yaşananlar

Enteresan Tarihi Olaylar 2 "Kartallarla Leyleklerin Savaşı"

Halifeliğin Kaldırılması Laik Türkiye İçin En Atılmış En Kuvvetli Adım